Generacja X

Generacja X to osoby urodzone pomiędzy 1965 a 1980, znane z tego, że są pierwszą generacją, która korzystała z e-commerce. Prowadzili oni biznesy online, kupowali produkty i usługi online i byli bardziej otwarci na nowe technologie niż jakakolwiek inna grupa społeczna. Generacja X to także pierwsza generacja, która naprawdę rozumiała potencjał internetu.

Pokolenie X jest również znane z tego, że jest sceptyczne i ostrożne w kwestii swoich pieniędzy. Sprawdzają zakupy przed ich dokonaniem i nie boją się porównywać produktów ani czekać na wyprzedaż. Chcą uzyskać najlepszą jakość za swoje pieniądze i nie dają się łatwo zwieść marketingowi lub reklamie.

Gen x jest ważnym rynkiem docelowym dla firm e-commerce. Mają do dyspozycji dochód na robienie zakupów i wygodnie korzystają w tym celu z internetu. To także lojalni klienci, więc jeśli uda ci się zdobyć ich zaufanie, prawdopodobnie będziesz miał klienta na całe życie.

Aby dotrzeć do kupujących z pokolenia X, skoncentruj się na dostarczaniu wysokiej jakości produktów i usług po uczciwej cenie. Ułatw im znajdowanie informacji o Twoich produktach i usługach oraz przejrzyj ceny. Nie próbuj oszukiwać ich sztuczkami marketingowymi – przejrzą to na wylot. Zamiast tego skup się na budowaniu relacji opartej na zaufaniu. Jeśli możesz to zrobić, będziesz miał lojalną bazę klientów na całe życie.