Budowanie obecności marki w sieci to ważny element strategii marketingowej każdej współczesnej firmy. Nic więc dziwnego, że popularność różnorodnych narzędzi i metod umożliwiających promowanie oferty online stale rośnie. Wielu twórców wciąż jednak zastanawia się, jak wybrać marketing mix. Decyzja ta powinna być owocem dokładnych przemyśleń, a nierzadko również konsultacji z profesjonalnym marketerem. We współczesnym świecie istotną rolę odgrywa jednak pozycjonowanie stron internetowych. Na co zwrócić uwagę, aby strategia ta była rzeczywiście skuteczna? Czytaj dalej!
Check lista podstawowych elementów SEO
Optymalizacja przebiega na dwóch poziomach. Pierwszym jest struktura techniczna strony (on-site), drugim jest jej wypromowanie w sieci (off-site). Chociaż elementów, do których sięga SEO, jest niezwykle dużo, skupimy się na kilku najważniejszych:
Platforma i jej szablon
Najważniejszy jest wybór platformy. Nie dość, że musi ona spełniać Twój model sprzedażowy, powinna także mieć przyjazną formę. Całość strony musi być czytelna i łatwa w nawigacji dla klientów.
Słowa kluczowe
Wiedząc, jak wybrać marketing mix, kolejnym krokiem jest wykorzystanie go w swojej strategii sprzedażowej. Musisz poznać intencje wyszukiwania swoich potencjalnych klientów, czyli hasła, które wpisują oni do wyszukiwarki. Im lepsze dopasowanie, tym większa widoczność strony i jej wyższa pozycja.
Treść i karta produktowa
Roboty wyszukiwarek przeszukują, analizują oraz udostępniają użytkownikom strony pod kątem dopasowania treści. Tym, czego szukają Twoi klienci, jest dobry content. Jego dopełnieniem jest karta produktowa, która udostępnia informacje na temat przedmiotu. Posługując się językiem korzyści, jesteś w stanie na tych polach skonkretyzować decyzję zakupową użytkownika i doprowadzić do konwersji.
Call to action
Nie zapomnij o bezpośrednich zwrotach, które przyciągają uwagę i angażują klienta. Określ swój cel i wymyśl hasło sprzedażowe dla najbardziej wymagających. Im prościej, tym lepiej, jednak bądź naturalny.
Urządzenia mobilne
70% wyników wyświetleń na urządzeniach mobilnych to witryny e-commerce. Telefony towarzyszą nam w każdej chwili, więc warto zadbać o poprawne wyświetlanie się strony na ekranach o mniejszej rozdzielczości.
Prędkość ładowania
Podstawowe wskaźniki internetowe – Core Web Vitals – to jeden z czynników rankingowych dla Google. Badania wskazują, że jeśli strona ładuje się dłużej niż 3 sekundy, to prawdopodobnie użytkownik z niej zrezygnuje. Zadbaj więc o swoją prędkość.
Pozycjonowanie sklepów internetowych a marketing mix
Wiedząc, jak wybrać marketing mix i jak pozycjonować sklepy internetowej, masz wszystkie informacje niezbędne do opracowania skutecznej strategii marketingowej. Postaw więc na dokładne badania rynku, zdobądź dane o swoich odbiorcach i zacznij działać w ramach optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, a osiągnięcie satysfakcjonujących wyników będzie tylko kwestią czasu!